Lifestyle communicatie & coaching van arbeidsculturen

EVEN VOORSTELLEN

Als u de foto op de homepage bekijkt kunt u denken wat stelt het voor; een disharmonie en / of harmonie! De foto toont de bedrijvigheden en alles wat daarmee samenhangt van Bonne Mine.

Deze belangrijke foto is die van cultuurwetenschappen, omdat bijna alles om de mens draait althans wij voelen ons op deze aardbol het belangrijkste wezen daar wij nog geen gelijkwaardige "mens" zijn tegengekomen.
De foto cultuurwetenschappen is ook de basis van waar al die activiteiten uit zijn ontstaan, d.w.z het gaat om mensen, dus ga te werk vanuit de roots, gevoelens en de beleving van de mens.
Onder andere door toepassing van deze activiteiten probeert de mens zichzelf te ontdekken.

Op dit voorblad zouden nog meer activiteiten afgebeeld kunnen worden, die samen hangen met de mens. Bonne Mine is begonnen op het gebied van mode, interieur, verzorging, de detailhandel en horeca in de breedste zin van het woord en coached personen en bedrijven op het gebied van lifestyle communicatie en arbeidsculturen..

De betekenis van Bonne Mine (spreek uit: Bon Mien) is een gezegde in het Frans: "Wat zie je er goed uit!" Franstaligen kunnen dit zeggen tegen vrouwen, mannen en kinderen en heeft niet altijd te maken met de esthetische kanten van schoonheid maar ook van het zich goed voelen; de uitstraling!

De oprichter van Bonne Mine is Sjoukje de Croos maar ze wordt al vanaf haar geboorte Joke genoemd. Ze is geboren in 1960 te Den Helder en heeft na haar Gymnasiumopleiding diverse beroepen gehad als manager in de detailhandel en horeca.

Via haar laatste werkgever, als vertegenwoordiger en trainer door heel Nederland voor een bekend haar- en huid cosmeticafabrikant, kwam ze in aanraking met de uiterlijke verzorging.

De zin en de onzin van uiterlijke verzorging komt hier duidelijk naar voren . Dat niet iedere crème geschikt is voor iedereen en dat niet iedereen dezelfde haarkleurverf kan gebruiken ook al zijn deze personen bijvoorbeeld allemaal blond! (Voor de commercie is het natuurlijk veel makkelijker en goedkoper om een paar producten op de markt te brengen dan producten zoveel mogelijk afgestemd op het individu. Denk maar aan de vele tijdschriften voor de diverse doelgroepen, die er op dit moment zijn en de concurrentie onderling).

Joke heeft diverse professionele beroepsopleidingen op het gebied van uiterlijke verzorging, voeding, styling en mode en interieur gevolgd om haar bevindingen en vakbekwaamheid te onderstrepen.

Eind jaren tachtig is ze in aanraking gekomen met kleurenanalyse en stijlanalyse en heeft sindsdien duizenden personen geanalyseerd en zo ontdekt dat als een persoon weet wat zijn of haar kleuren en stijl zijn, je die kleuren en stijl weer terug vindt in leef- en werkmilieu.
Kleurenanalyse en stijlanalyse heeft ze in de loop de jaren verder onderzocht en tot haar eigen theorie├źn ontwikkeld. (Het is zelfs zo dat je bepaalde vormen van burn-out ermee kan verklaren).Joke geeft lezingen, trainingen en cursussen voor bedrijven en particulieren en coachend aan individuelen en groepen.